Tüm aboneleri ilgilendiriyor! EPDK kararı açıkladı: Faturalarda yeni dönem başladı
Türkiye'de enerji takibinde yeni bir dönem başlıyor. EPDK'nın yürüttüğü çalışmayla, elektrik, su ve doğalgaz sayaçları ortak bir dijital altyapıda buluşacak. Tüketiciler tüm kullanımlarını tek bir ekrandan anlık olarak görebilecek.
- Elektrik sayaçları, gelecekte su ve doğalgaz tüketiminin de takip edileceği ortak dijital altyapının merkezine dönüşecek.
- Millî Akıllı Sayaç Sistemi (MASS) ile farklı marka sayaçların ortak bir haberleşme protokolü üzerinden çalışması sağlanarak maliyetler düşürülecek ve kullanıcı deneyimi artırılacak.
- Kırsal bölgelerde sistemin verimliliği artırmak için hibrit yapılar ve yeni AR-GE çalışmaları gerçekleştirilecek.
Elektrik sayaçları, gelecekte su ve doğalgaz tüketiminin de takip edildiği ortak dijital altyapının merkezine dönüşüyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) uzmanları, gerekli mevzuat altyapısının oluşturulması hâlinde su ve doğal gaz sayaçlarının da akıllı elektrik sayaçları üzerinden okunabileceğini belirtti.
Böylece vatandaşların elektrik, su ve doğalgaz tüketimlerini aynı dijital platform veya mobil uygulama üzerinden takip edebileceği ortak bir sistem altyapısı oluşturulabilecek.

MİLLÎ EKOSİSTEM İLE MALİYETLER DÜŞECEK
Uzmanlar Millî Akıllı Sayaç Sistemi’nin (MASS) farklı marka sayaç, modem ve haberleşme yazılımlarının ortak bir haberleşme protokolü üzerinden birlikte çalışmasını sağlayacak millî bir ekosistem olarak tasarlandığını kaydetti. Farklı üreticilerin geliştirdiği ürünlerin aynı altyapı içerisinde çalışabilmesinin hem maliyetleri azaltacağı hem de dağıtım şirketlerinin tek bir teknolojiye bağımlılığını ortadan kaldıracağı ifade edildi.

Yapılan değerlendirmeye göre ortak altyapının hayata geçirilmesi hâlinde vatandaşların farklı kurum ve uygulamalar arasında geçiş yapmasına gerek kalmadan elektrik, su ve doğalgaz tüketimlerini tek uygulama üzerinden takip edebilmesi mümkün olacak.
Tüketim miktarları, geçmiş dönem karşılaştırmaları ve anlık kullanım bilgilerinin aynı platformda görüntülenebilmesiyle birlikte hem kullanıcı tecrübesi hem de operasyonel verimlilik artırılacak.

"KIRSAL BÖLGELERDE DAHA YÜKSEK VERİM"
Sistemin ilk aşamasında kırsal bölgelerde kullanımın sınırlı kalabileceğine dikkati çeken uzmanlar farklı haberleşme teknolojilerinin birlikte kullanıldığı hibrit yapının özellikle kırsal bölgelerde daha yüksek verim sağlayabileceğini söyledi. Elektrik hattı üzerinden veri iletimini sağlayan programlanabilir teknolojiler ile radyo frekansı üzerinden çalışan teknolojiler için yeni AR-GE çalışmalarının yürütüldüğü belirtildi.
-
osmanlı 10 dakika önce Şikayet Etdoğalgaz+elektrik+su saati okumalarını belediyeler yapsın 1 kere binaya gelindiğinde hepsini okuyup gitsinler maliyeti azaltmak lazımBeğen
-
Misafir 11 dakika önce Şikayet EtBir de kaçak kullanımı engelleseniz de bedelini namuslu vatandaş ödemede.Beğen
-
Ömer F. 13 dakika önce Şikayet EtNe mutlu güzel sistem akıllı sayaç sistemi herşey çok çok iyi olacak eminim ama işalla malzeme,montaj ve işçilik bedeli tüketiciye yansımaz.Beğen
-
Sadi 13 dakika önce Şikayet EtBir firma ya yol açılıyor...Pamuk eller cebe halk...Yandın yine.Beğen
-
Misafir 53 dakika önce Şikayet EtSayaçları değiltiriyoruz hoooppp yeni sayaç bedeliniz şu kadardır.Beğen Toplam 3 beğeni
-
Köyün delisi 12 dakika önce Şikayet EtBen yeni aldım bu digitallerden benimki de değişecek miBeğen