Tüm Yorumlar

Yorumlar125

  • evet_isyan 1 yıl önce Şikayet Et
    Bi arkadaş da yorumunda belirtmiş domuz kılı yıkanıp temizlendiyse bir eşya olarak kullanılması haram mıdır? Benin bu konuda bilgim yok işin erbabı hocalara sormak lazım. Neticede yemiyosun bunu. GİMDES gibi kuruluşlar gerekli ama kendi sertifika verdiği ürünlerin satılmaması bu tür açıklamalarda ticari bir kaygıdan da kaynaklanıyor. Bir de helal sertifikası alan ürürnler oldukça pahalı. Bir sektör yaratıp bunun üzerinden fahiş kar elde ediliyorsa bunun da caiz olacağını sanmıyorum. Karışık mevzular inşallah zamanla oturur böyle şeylere ihtiyaç var ülkede.
    Cevapla Toplam 1 beğeni
  • ertuğrul 1 yıl önce Şikayet Et
    paketlerin içinde ne katkı maddeleri var fırçalara mı geldi sıra ? bu kadar yoablızlığa pes diyorum!
    Cevapla Toplam 1 beğeni
  • mustafa aksu 1 yıl önce Şikayet Et
    önce marketlerde paketlenmiş yiyeceklerin içine bakın neler var..ve bu katkı maddeleri halka yediriliyor..
    Cevapla Toplam 1 beğeni
  • bir garip yolcu 1 yıl önce Şikayet Et
    fırçaların %99 lık bir dilimini domuz kılından yapılan fırçalar oluşturuyor bunu bende araştırmıştım.
    Cevapla
  • Gıda sanayii 1 yıl önce Şikayet Et
    Şimdi tabii kullanılmaması lazım sonuçta uygun değil ama şu da dikkatimi çekiyor bu youtuberlar son zamanlarda tabii ünlü olmak için bazı ürünlerde kafalarına göre şu katılıyor bu katılıyor diyor ben birine denk geldim adam diyor yoğurdun kıvamını veren şey aslında kıvam artırıcı domuz jelatini katılıyor diyor oysa Türk Gıda Kodeksine göre Sadece süt yoğurt kültürü var başka bir şey yok yani her şeye de inanmamak lazım ama domuzdan elde edilen ürünler neredeyse gıda sanayinde kullanılan katkı maddelerinin tamamını oluşturuyor
    Cevapla Toplam 1 beğeni
  • X kişisi 5 ay önce Şikayet Et
    Kardeş türk gida kodeksine göre artık domuz eti ve at eti de kasaplık hayvanlar sınıfında maleseffffffff.
    Cevapla
  • İhsan Berat 1 yıl önce Şikayet Et
    Sorun boya fırçasını gıda da kullanmak. Plastik de olsa gıdaya uygun olmayn bir şey gıdaya temas etmemeli. Hata bizi yönetenlerde oturup denetlemezsen böyle olur. NOT: "173 Allah, size ancak leş, kan, domuz eti ve Allah’tan başkası adına kesileni haram kıldı. Ama kim mecbur olur da, istismar etmeksizin ve zaruret ölçüsünü aşmaksızın yemek zorunda kalırsa, ona günah yoktur. Şüphesiz, Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. " Ayetlerde açıkça domuz eti diyor. Yani sadece yemek anlamında. Gıdaya dokunmadığı sürece endüstriyel anlamda kullanılabilir. Bu bilgi için tarikata danışmaya gerek yok, AÇ OKU!
    Cevapla Toplam 1 beğeni
  • ADNAN ATABEK 1 yıl önce Şikayet Et
    Boyama amaçlı ürünün hijyen şartları başkadır, gıda amaçlı olanın başkadır. Fırçayı yemiyorsun ama, "nasıl olsa boyada kullanılacak" deyip rezil şartlarda üretilmiş, pis ve bakteri yuvası olan fırçayla yapılan yiyeceği yiyecek misin?
    Cevapla Toplam 1 beğeni
  • Emekli 1 yıl önce Şikayet Et
    Bu bilinmeyen bir şey değil ki yaklaşık bütün yağlı boya fırçaları özellikle sarı olanlar domuz kılından yapılmaktadır. gıdada kullanılanlar silikon olarak üretilmekte fakat boya fırçası dayanıklı ve ucuz olduğundan çoğu gıda üreticileri bile bile domuz kılı fırça kullanmaktalar.
    Cevapla
  • acz 1 yıl önce Şikayet Et
    ha şunu bilin bi
    Cevapla Toplam 2 beğeni
  • xwedida 1 yıl önce Şikayet Et
    Ey Müslüman devlet buyuklerimiz ey yetkililer biz muslumanız bize domuz kılı kullandırmayın . vebalımız üzerinizde.
    Cevapla Toplam 7 beğeni
  • Ömer 1 yıl önce Şikayet Et
    Fırçayı yemiyorsanız sorun yok beyler.
    Cevapla Toplam 3 beğeni
  • POLAT 1 yıl önce Şikayet Et
    Lütfen yukarıdaki yazıyı tam okuyun, zira orada gıdanın temas ettiği diğer etkenlerde helal olmadıkça ürün helal sayılamaz diyor.
    Cevapla Toplam 3 beğeni
  • Benim 1 yıl önce Şikayet Et
    Diş fircalarinada el atin gercegi göreceksiniz
    Cevapla Toplam 3 beğeni
  • murat 1 yıl önce Şikayet Et
    diş fırçaları petrol hammaddesinden arkadaşlar, plastik. boya fırçaları evet domuz kilindan ama yemiyorsan sorun yokki, domuzu yemek yasak, ama bazıları hayvanin ismine bile gıcık bu yanlış
    Cevapla Toplam 3 beğeni
  • Murat 1 yıl önce Şikayet Et
    Ürünlerin üzerine buyuk harflerle yazılmalı yazmayan firmaya agır ceza uygulanmalı. Şimdi bütün evde domuz kılı bi şekilde var. Boya fırçası pasta fırçası. Dis fırçası. Elbise fırçası. Kildan yapılan bütün fırcalar. Hanelerde ne bereket kalır ne huzur.
    Cevapla Toplam 8 beğeni
  • Ilmecihad 6 ay önce Şikayet Et
    İhsan kardeş, bizim rehberimiz Kuran ve O nun Resulüdur. O yüzden bir hüküm görüp Kurandan göster diye çarpıtma. O zaman affedersin de sen kendi idrarini da içebilirsin. Kuranda haram üzerinde durulmamis ya. Sizin gibiler ordan burdan duyup çok bilmişlik taslar. Selâmetle. İnsaAllah son haliniz böyle değildir.
    Cevapla
  • İhsan Berat 1 yıl önce Şikayet Et
    Bana bir ayet göster, domuzun kılı evinde olursa bereket kaçar diye. Domuz etini tüketmek haram, bu açıkça belirtilmiş, nereden çıkarıyorsunuz bu hurafeleri.
    Cevapla
  • helal fırça 1 yıl önce Şikayet Et
    galiba raflarda Helal Fırça göreceğiz yakında...
    Cevapla Toplam 4 beğeni
  • musa 1 yıl önce Şikayet Et
    lutfen begenin Turkiyede domuz ciftligi oldugu muddetce kıllarıda olacaktir devlet bunlara el uzatsin
    Cevapla Toplam 30 beğeni
  • faruk bayrak 1 yıl önce Şikayet Et
    piyasada satılan fırçaların %99'u ithal. domuz çiflikleri kapansa da olacak yani.
    Cevapla Toplam 4 beğeni
  • AYKIRI 1 yıl önce Şikayet Et
    bilgisizce konuşmayalım. o kıllar ingiltereye veya çinden geliyor. ben fırça ustasıyım bu arada :)
    Cevapla Toplam 5 beğeni