Yüzde 25 tasarruf ediyor! Maliyeti 150 TL

Erzurum'da 'Dadaş mucit' lakaplı elektrik teknisyeni Ebubekir Taşbaşı (57), elektrik sayaçlarında yüzde 25 tasarruf sağlayan cihaz geliştirdi.

Yüzde 25 tasarruf ediyor! Maliyeti 150 TL
Yüzde 25 tasarruf ediyor! Maliyeti 150 TL
GİRİŞ 06.02.2019 11:29 GÜNCELLEME 06.02.2019 12:15
Bu Habere 13 Yorum Yapılmış

Erzurum'da yaşayan evli 4 çocuk babası Ebubekir Taşbaşı, son günlerde artan elektrik faturalarını azaltmak için yüzde 25 tasarruf sağlayan bir cihaz geliştirdi. Bugüne kadar hep insanların yararına buluşlar yaptığını söyleyen Taşbaşı, 'Akıllı kutu' adını verdiği 45'inci buluşu sayesinde artık faturaların yüzde 25 daha ucuz geleceğini belirtti. Dadaş Mucit, böylelikle hem ülkenin hem de vatandaşın tasarruf etmiş olacağını söyledi. Taşbaşı cihazla ilgili şu detayları verdi: "Gün boyu prize takılı olan akıllı kutu, şebekeden gelen güçlü akımı yani aktifi reaktife çevirip evde kullanılan cihazlara dağıtıyor. Böylelikle evdeki cihazları yıldırım ve gelen güçlü akımdan da koruyor. Ev ve işyerlerine gelen güçlü akım, sayacı hızlı çevirdiği için faturular kabarık geliyor. Bu akıllı kutu ise sayacın devrini düşürür ve her yere eşit dağıtır. Yaklaşık 150 liraya mal ettiğim cihaz sayesinde halkımızın fazladan ödediği para cebinde kalacak" diye konuştu.

 

 

Bugüne kadar hep insanların yararına buluşlar yaptığını belirten Taşbaşı, "ARGE çalışmalarını çok seviyorum. Aklımda bir çok buluş var. Onları da hayata geçirmek istiyorum. Fakat maddi ve manevi desteğe ihtiyacım var. İnsanoğlunun yapamacağı şey yoktur" dedi

KAYNAK: DHA
ETİKETLER
elektrik sayacı
YAZDIR
YORUMLAR 13
  • Metehan 5 gün önce Şikayet Et
    Bu tip düzenekler Herz düşmesine neden olacak şekilde tasarlanan cihazlardır Yaptığı iş ise Cihazın performansını düşürür Elektrik az sarf olur Ama performansı da düşürür...
    Cevapla
  • ahmet 5 gün önce Şikayet Et
    amca 10lira ver ben sana daha küçüğünü yapayım.pazarda 5tlye var şimdilerde bi zamanın dolandırıcılık yöntemi
    Cevapla
  • çetin başkale 6 gün önce Şikayet Et
    valla senin devirli saat dediğin bizde dijital ve bir işe yarayacağını zannetmiyorum çağın gerisinde kalmış mucit abimm.
    Cevapla
  • Ahmet 1 hafta önce Şikayet Et
    Evlerde reaktif guc parasi alinmaz zaten bosuna bulus yapmis abimiz ki bu bulus degil sanayide kullanilmasi zorunlu bi sistem.
    Cevapla
  • müşevvik 1 hafta önce Şikayet Et
    ben bu ustayı yakından tanıyorum çok gayretli ve düşünen hep proje üretmeye çalışan kafa yoran bir usta . hiçbir şey boşuna değildir Edison da yüzlerce kez denedi ama sonunda lambayı keşfetmeyi başardı. teşfik ve tebrik edelim ki doğru ve faydalı şeyler bulsun
    Cevapla
  • Yasin 1 hafta önce Şikayet Et
    Elektrikli cihazların gücü belli. Neyi düşürecek bu düzenek.
    Cevapla
  • Ceka 1 hafta önce Şikayet Et
    220 wolt yerine 150 veya 160 wolt düşürecek .bu seferde Evdeki cihazlara zarar verir.
    Cevapla
Daha fazla yorum görüntüle